пʼятниця, 19 грудня 2014 р.

ВІЗИТКА


Освіта: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка.
Місце роботи: спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 Світловодської міської ради Кіровоградської області.  
Посада: вчитель української мови та літератури, заступник директора з навчально-виховної роботи.         
 Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.

 Педагогічне звання: учитель-методист.
         Державні нагороди:  Відмінник освіти України. 



  Педагогічне кредо:“Задля життя, а не задля школи ми вчимося” Сенека

     Упродовж 32 років із задоволенням крокую стежиною, яка була омріяна ще з дитинства, сіючи зерна добра, любові і натхнення в душі своїх вихованців. Люблю свою роботу, люблю дітей. Впевнена, що саме вони в руках справжнього майстра можуть засяяти, як коштовний діамант, усіма неперевершеними гранями. 
ОПИС ВЛАСНОГО ДОСВІДУ
Актуальність теми
           Суспільству потрібні фахівці вищого творчого потенціалу, здатні проникати в суть ідеї і втілювати її в життя. Для будь-якої плідної діяльності необхідно створити такі умови, які сприяють максимальному розвитку кожної особистості.   Найефективніший шляхом є залучення учасників освітнього процесу до продуктивної творчої діяльності, бо розвинути здібності, навчити дитину вчитися, розвинути вміння самостійно приймати рішення й бути конкурентноспроможним в соціумі – це та наскрізна ідея, яка повинна бути втілена в сучасному освітньому середовищі.
Обґрунтування вибору теми
         Новий освітній простір передбачає реалізацію низки найвагоміших  завдань, які постають перед закладами освіти. Виходячи з мети навчання української мови в школі, перед учителем-словесником постає завдання формування компетентного мовця, розвиток у школярів компетентностей доцільно й виправдано користуватися засобами мови і різних життєвих ситуаціях і сферах спілкування. На сучасному етапі педагог має не тільки плекати рідну мову, а й уміти донести кожне слово в тонких барвах, тонах і красі, щоб будило воно дитячу душу до праці, благородних дій і вчинків. Тому, ідучи на урок, ставлю перед собою мету: відновити споконвічну шляхетність українського народу, його національну гідність і самостійність, високу моральність і працелюбність. 
     Тому своїм методичним питанням обрала наступне: 
"Застосування інноваційних методів навчання для формування комунікативних компетентностей учнів на уроках української мови та літератури".
Науково-теоретичне обґрунтування досвіду
      На думку українського педагога Софії Русової "чим глибша прірва між різними типами знань, потрібними для життя, і тими, що подаються школою, тим менший вплив школи на майбутнє життя учнів". Тому сучасний освітній процес повинен набути такої форми та змісту, які сприятимуть розвитку життєвих компетентностей школярів, готуватимуть їх до свідомого життя. Значна роль у цьому процесі відведена інноваційним формам та методам роботи. Саме інноваційні технології стимулюють потребу здобувачів освіти в реалізації свого потенціалу. Головним джерелом мотивації є інтерес самого учня, в результаті якого навчальна діяльність набуває високого рівня активності.
Уроки української мови та літератури з використанням інноваційних та інтерактивних технологій допомагають систематизувати та закріпити знання учнів із важливих тем мовленнєвої, мовної, соціокультурної, діяльнісної змістових ліній мовного компонента.
Формування комунікативної компетентності – це науково організована й результативна співпраця всіх учасників освітнього процесу. Вона сприяє вільному володінню державною мовою, опануванню мовної системи та вмілому використання її у різних видах та сферах мовленнєвої діяльності, формуванню мовленнєвих умінь, високому рівню мовленнєвої культури, отриманню достатнього рівня знань з мови та літератури для продовження навчання у вищій школі, життя у сучасному суспільстві, залученню до цінностей мистецтва слова. Комунікативна компетентність дає можливість учням орієнтуватися в потоці інформації, самостійно здобувати знання, особистісно зростати , стимулює роботу з довідковою літературою , розвиває зацікавлення художньою літературою.
Основні характеристики досвіду
      Вважаю, що саме продумана педагогом система форм і методів інноваційної роботи дозволить не тільки розвинути в школярів комунікативні компетентності, а  й дозволить їм швидко та адекватно адаптуватися в навколишньому середовищі та змінювати його разом з перетворенням власної особистості.
         Завдання педагога – керувати процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання.

2 коментарі:

  1. Шановна Людмило Анатоліївно!
    Знаю вас, як справжнього професіонала у навчанні та вихованні дітей.
    Щиро бажаю успіхів у роботі!
    Бажаю перемоги у конкурсі "Учитель року - 2015"!!!

    ВідповістиВидалити